پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226965
زايمان طبيعي بايد جايگزين سزارين شود
تاریخ انتشار : 1395/08/18 18:06:21
نمایش : 990
فسا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: با تلاش هاي انجام شده و تبليغات مناسب شاهد کاهش سزارين هستيم و با ادامه اين مسير زايمان طبيعي جايگزين سزارين مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن قاضي زاد هاشمي سه شنبه در آيين گشايش بلوک زايماني بيمارستان حضرت وليعصر(عج) فسا، گفت: زمانيکه ما شاهد کاهش۲۰ درصدي سزارين در ميان بانوان هستيم به معني موفقيت طرح سلامت و تلاش علوم پزشکي است است.

وي يادآور شد: در گذشته آمار سزارين در کشور به حدود ۹۰ درصد رسيده بود که امروز با اجرايي شدن طرح تحول سلامت به زير ۲۰ درصد رسيده است که بايد به ۳۰درصد کاهش برسد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور با اشاره به اينکه سلامت مردم اولويت است، تاکيد کرد: برنامه‌هاي مختلف براي ترويج زايمان طبيعي و کاهش ميزان سزارين در بيمارستان ‌هاي دولتي براي ارتقاي شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوين شده است.

قاضي زاده هاشمي تصريح کرد: بهينه‌سازي فضاي فيزيکي اتاق‌هاي زايمان براي حفظ حريم خصوصي مادران باردار و افزايش رضايت آنان و ارائه بسته‌هاي تشويقي به ارائه‌دهندگان خدمات در مراکز دولتي از جمله برنامه هاي مد نظر است.

وي ادامه داد: شد : بسته زايمان طبيعي رايگان يکي از گام‌هاي طرح جامع نظام سلامت است که هدف اين بسته کاهش سزارين در کشور است آمار نشان مي‌دهد که اين بسته به خوبي در حال اجراست و ما شاهد کاهش ميزان سزارين و به دنبال آن افزايش زايمان طبيعي در کشور هستيم.

وزير بهداشت يادآور شد: ماندگاري پزشکان متخصص در مناطق محروم، کيفيت خدمات ويزيت و هتلينگ در بيمارستان‌هاي دولتي از برنامه مهم مد نظر است.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html